eerste dag Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Jeannette Broer - WaarBenJij.nu eerste dag Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Jeannette Broer - WaarBenJij.nu

eerste dag Boston

Door: Jeannette Broer

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 November 2014 | Verenigde Staten, Boston

Verslag van de eerste dag.
De dag startte voor de zondag al vroeg om 06.30. Nog even de laatste dingen doen en om 07.00 uur met Henk, Michou en Danielle naar het vliegveld. We moesten er drie uur van tevoren zijn, en eigenlijk vond ik dit een beetje vreemd. Maar aangekomen op Schiphol begreep ik het wel: wat een drukte en geode. Omdat je naar Amerika gaat moet je allerlei formulieren nog invullen en ja mag tegenwoordig zelf inchecken en je koffer versturen: als dat maar goed gaat.
In de rij voor de balie zag ik een aantal dames die ook mee zouden gaan, dus; snel afscheid van het gezin en verder in de rij.
Om 11.10 zouden we vertrekken en voordat we langs alle gedoe waren was het al 10.50 uur, dus direct het vliegtuig in en klaar voor vertrek.

In het vliegtuig heb ik drie films gezien: Fault in our stars, Neighbours en Malifecent, de tijd vloog voorbij en voordat we het wisten stonden we in Boston; plaatselijke tijd 13.00 uur ( bij ons 19.00) Daar bleek dat de koffer van Martine (ook mee op reis) kapot was gegaan, een lelijke barst erin: kun je hiermee doorvliegen was de vraag: dus.. mee naar de balie van Delta. Die zat helemaal aan de andere kant van het vliegveld in de kelder waar je via een loopbrug over de weg naartoe kon.
Weer terug en met het openbaar vervoer naar het hotel: eerst in de verkeerde bus met zijn allen en een half uur wachten voor een kaartje bij de metro. Hier via een aantal omwegen (trap op, trap af) uiteindelijk om 16.40 uur bij het hotel. Snel inchecken en even de stad in om een stekker voor de computer ed te kopen, want die had ik (en een aantal anderen) niet mee. Helaas was de winkel dicht en zijn we (zonder stekker) met zijn allen Boston ingegaan om te eten.
Na een ritje met de metro, zaten we om 18.30 uur aan tafel. In het restaurant was het erg koud: het was nog niet ingesteld op het winterweer, want vandaag waren de eerste sneeuwbuien geweest.

Na gegeten te hebben zijn we weer terug gegaan naar het hotel waar een ieder zijn bed in is gedoken. Het was toen rond 21.45, thuis lagen ze toen vast al te slapen (2.45 in de nacht) maar niet meer whats appen dus. Wat overigens vanwege de verbinding nog niet lukt…